Ortaokula gidiyordum. Açıkçası dünya çok da umurumda değildi. Tek ilgimi çeken şey sokakta oyun oynamak ve bisiklet sürmekti. Düzenli ders çalışmıyor, sadece sınav gününden bir gün önce sabahlayarak ders çalışıyor zayıf gelmeden sınıfı geçiyordum.Sözel derslerim pek iyi değildi sayısallar da idare ediyordu.

        Orta 2'nin 1. döneminin sonunda coğrafya dersinden karneme gelen zayıf ile sarsıldım. Eğer bu zayıf not olmasaydı teşekkür alacaktım. Öğretmenimle konuştum ama bu pek yararlı olmadığı gibi bir de sinir oldum. Bu sinirle dedim ki kendi kendime neden böyle olsun ki biraz çalışsaydım ben bu hoca ile konuşmak zorunda kalmayacaktım. 2. dönem öyle bir ders çalıştım ki notlarım iyice yükseldi ve teşekkür aldım. Bu tabi ki çok hoşuma gitti. Gerçekten başarma duygusu paha biçilemez...

       Orta 3 olduğumda ise artık düzenli ders çalışmaya alışmış bir öğrenci olarak takdirleri sıraladım. Herkesin hayatında bir dönüm noktası olduğuna inanırım. Coğrafyadan aldığım zayıf benim dönüm noktamdı. Eğer o gün sinirlenip ders çalışmaya başlamasaydım bugün bir matematik öğretmeni olarak sizlere bu yazıyı yazamayacaktım.

       Benim hikayemde hırs, hedef ve çalışma  üçlüsü vardı. Hırslandım, hedefimi belirledim ve elimden geldiğince çalıştım. Daha önce yaptığım hata düzensiz ve hedefsiz çalışmaktı. İnsanın bir hedefi olmayınca çalışmak çok da umurunda olmuyor. Siz de ilk olarak bir hedef belirleyin. Sonra bu hedef için kendinizi hırslandırın ve düzenli çalışın.

       Düzenli ders çalışmak için ilk adım ise kendinize esnek bir program hazırlamak olmalıdır. Eğer sınırları çizilmiş bir program oluşturursanız kendinizi aşamayabilir ya da programa uymakta zorlanıp vazgeçebilirsiniz. Bu sebeple zamanlamayı ve çözeceğiniz soru sayısını çalıştıkça ayarlamanız daha doğru olacaktır. koyduğunuz küçük hedeflere ulaştıkça daha çok ders çalışmaya başladığınızı göreceksiniz.



  Hadi kalkın baharı içinize çekin tüm pozitifliğinizle kendinize güzel bir program hazırlayın bugün sizin için bir dönüm noktası olsun....

Yorumlar