Bir
Yerden Başlamak!
Elimize kalemi alıp alıp bırakmak...Kitabı açıp geri kapatmak...Bir türlü
başlayamamak...Bunlar matematik çalışmaya başladığımız zaman çoğumuzun
yaptıkları. Peki neden böyle oluyor nerede hata yapıyoruz. Geçmişi ve
yaptıklarımızı beraberce bir sorgulayalım istedim.
Okulun ilk haftası öğrenciler ile tanışma sürecinde 9. sınıflar genelde daha
önceki matematik öğretmenleri ile olan kötü anılarını neden matematik dersini
sevmediklerini anlatırlar ve bu konuşma bizim sizin gibi bir matematik
öğretmenimiz olsaydı bu durumda olmazdık sözleriyle biter. Tabi ki bir dersin
sevilmesinde o dersi öğretenin katkısı büyük ancak öğrenci iğneyi biraz da
kendine batırmalı.
Yeni nesil ne yazık ki çabuk vazgeçiyor. Günümüzde eskiye nazaran her şeye daha
kolay ulaşılıyor. Bu da hazırcı bir nesil ortaya çıkmasına neden oluyor.
Araştırmayan, okumayan, bilgiye hemen ulaşmak isteyen, kaynak taramayan,
planlama yapamayan herhangi bir problem ile karşılaştığında çözüm yolu bulamayan
tembel bir nesil. Tabi ki karşısında iyi bir anlatıcı bulamayınca hemen o
dersten vazgeçiyor, nefret ediyor, o dersin adını bile duymak
istemiyor.

Çoğu öğrencinin düştüğü hata konuyu ve öncesini bilmeden bir test açıp onu
çözmeye çalışmak oluyor. Soruları çözemeyen öğrenci moral bozukluğu yaşıyor ve
başarılı olamayacağını düşünüyor. Oysa sistemli ve temelden alarak eksik
bırakmadan adım adım çalışsa, tüm soru türlerini tarasa böyle bir problem ile
karşılaşmayacak. Soruları çözdükçe problem çözme yeteneği artan öğrenci daha
başarılı olduğunu görecek çalışma isteği artacaktır.
Sonuç olarak matematikte başarmanın yolu düzenli
çalışmaktır...
*Bir
sonraki yazımda nasıl düzenli ders çalışma alışkanlığı kazanabileceğimizi
irdeleyeceğim.
Yorumlar
Yorum Gönder