Bir Yerden Başlamak!
      Elimize kalemi alıp alıp bırakmak...Kitabı açıp geri kapatmak...Bir türlü başlayamamak...Bunlar matematik çalışmaya başladığımız zaman çoğumuzun yaptıkları. Peki neden böyle oluyor nerede hata yapıyoruz. Geçmişi ve yaptıklarımızı beraberce bir sorgulayalım istedim.
      Okulun ilk haftası öğrenciler ile tanışma sürecinde 9. sınıflar genelde daha önceki matematik öğretmenleri ile olan kötü anılarını neden matematik dersini sevmediklerini anlatırlar ve bu konuşma bizim sizin gibi bir matematik öğretmenimiz olsaydı bu durumda olmazdık sözleriyle biter. Tabi ki bir dersin sevilmesinde o dersi öğretenin katkısı büyük ancak öğrenci iğneyi biraz da kendine batırmalı.


   Yeni nesil ne yazık ki çabuk vazgeçiyor. Günümüzde eskiye nazaran her şeye daha kolay ulaşılıyor. Bu da hazırcı bir nesil ortaya çıkmasına neden oluyor. Araştırmayan, okumayan, bilgiye hemen ulaşmak isteyen, kaynak taramayan, planlama yapamayan herhangi bir problem ile karşılaştığında çözüm yolu bulamayan tembel bir nesil. Tabi ki karşısında iyi bir anlatıcı bulamayınca hemen o dersten vazgeçiyor, nefret ediyor, o dersin adını bile duymak istemiyor.
      Aslında burada önemli olan öğrencinin bu dersi sevmek ve anlamak istemesidir. Dersteki başarısızlık nedeni eğer öğretmen ise öğrenci kendine farklı çözüm yolları arayabilir. Mesela farklı bir öğretmen ile çalışabilir, İnternet kaynaklarını(videolar, konu anlatımları, çözümlü sorular ) kullanabilir. Konu anlatımlı kitaplar ve çözümlü soru bankaları da öğrenmeye oldukça yardımcı olmaktadır. Bu çözüm yolları uygulanırken sistemli ve sıralı çalışmak çok önemlidir. Neden mi? Matematik dersini bir örgüye benzetirim bir ilmek kaçırdığınızda üstüne yaptığınız örgünün pek anlamı olmuyor. Dolayısıyla temelden sistemli çalışmak gerekiyor.
     Çoğu öğrencinin düştüğü hata konuyu ve öncesini bilmeden bir test açıp onu çözmeye çalışmak oluyor. Soruları çözemeyen öğrenci moral bozukluğu yaşıyor ve başarılı olamayacağını düşünüyor. Oysa sistemli ve temelden alarak eksik bırakmadan adım adım çalışsa, tüm soru türlerini tarasa böyle bir problem ile karşılaşmayacak. Soruları çözdükçe problem çözme yeteneği artan öğrenci daha başarılı olduğunu görecek çalışma isteği artacaktır.
     Sonuç olarak matematikte başarmanın yolu düzenli çalışmaktır...
*Bir sonraki yazımda nasıl düzenli ders çalışma alışkanlığı kazanabileceğimizi irdeleyeceğim.   

Yorumlar